Molnbaserade växlar i Sverige

Soluno är ett företag som erbjuder molnbaserade växlar i Sverige och med en marknadsandel på 10 % är företaget ett av det största inom sin bransch. Soluno uppstod genom fusionen av Uno Telefoni och Solus BC och kan idag erbjuda en gemensam teknisk plattform till sina kunder men mycket hög prestanda.

Vad är en molnbaserad växel?

Molnbaserade telefonväxlar kallas även för ”mobilväxel”, ”IP-centrex”, “växel i molnet” eller “web-baserad telefonväxel”. En molnväxel är en modern virtuell växel dit man ansluter fasta eller mobila telefoner och idag installeras ca 85 % av alla nya växlar i molnet. För alla företag är det viktigt att snabbt och smidigt kunna hantera inkommande samtal, utan att spendera för mycket pengar på avancerade växellösningar. Soluno erbjuder idag marknadens mest avancerade och kostnadseffektiva molnväxel. Med Solunos molbaserade växel så får samtliga personer anknytningar i det fasta nätet och varje person har endast ett nummer och man kan lägga till och ta bort anknytningar efter behov. En växel i molnet ger er stor flexibilitet och är mycket användarvänlig. Det går att koppla på olika typer av funktioner och integrera med till exempel hitta.se.

Solunos web-butik

Soluno har även en web-butik där du kan köpa allt du kan tänkas behöva för att din molnbaserade växel ska fungera optimalt. De erbjuder till exempel IP-telefoner som fungerar via datornätverk men till skillnad från vanlig telefoni sker kommunikationen via digitala ljudvågor och fungerar på ungefär samma sätt som Skype med den skillnaden att man ringer med en traditionell fysisk telefon (den måste dock ha tonval). Man kan även köpa headset och konferenstelefoner. Solunos konferenstelefoner erbjuder bättre ljudkvalitet med mindre eko och brus, konferensdeltagarna hör alltid vad som sägs. Soluno säljer också mobiltelefoner med trådlös laddning som är anpassade för företag.

Solunos CRM-lösingar

CRM står för ”Customer Relationship Management” och kallas ibland även för ”kundvård” på svenska. Det handlar om hur man på bästa sätt behandlar kundanalyser, kundärenden och försäljning med fokus på att helt enkelt sätta kunden främst. CRM samlar därför data av företagets kunder för att skaffa sig en bättre förståelse av kundernas beteende och för att kunna ge kunderna en bättre service. Med Solunos integrerade CRM-lösningar så kan ni samla all kundinformation på ett och samma ställe. När en kund ringer så får ni automatiskt upp information om vem det är som ringer och kan på en gång ge ett personligt bemötande. Besök deras sida för vidare info om Soluno.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *