Det är aldrig lätt att veta hur man ska bära sig åt för att få sina kunder eller anställda att ta åt sig reklam på ett bra sätt. Idag är de flesta immuna mot reklam. Idag så kan ni alltid välja att använda er av något som kallas för profilprodukter. Idag finns det omkring 3 000 återförsäljare bara i Sverige som ägnar sig åt att sälja profilprodukter. Detta har växt fram som en väldigt stark industri och idag omsätter profilreklamen i Sverige så mycket som runt tio miljarder kronor varje år.
Så vad är egentligen detta fenomen som kallas för presentreklam? Om man ska förklara detta begrepp så enkelt som möjligt kan man säga att det är en marknadsstrategi. Att ge bort produkter med logga och företagsslogan är ett enkelt sätt att ge någonting användbart som också profilerar verksamheten. Ofta rör det sig om enklare föremål av profilreklam som pennor och godis, men det finns också allt ifrån kläder till väskor. Under senare tid har även ekologiska varianter blivit efterfrågat.
Välja rätt profilprodukter
Det finns ett flertal produkter som alla kan vara tänkbara att använda för att dra uppmärksamhet till bolagets tjänster. I vissa fall finns profilprodukter som har en anknytning till verksamheten, medan andra produkter inte har en direkt koppling till företagets utbud. Det kan vara såväl handdukar som väskor, termosar, pennor eller drickor. Vanligtvis rekommenderas man att fundera över situationen mer än över produkten i sig. Handlar det om profilprodukter att dela ut vid event, eller om julklappar till personal? Det finns ett rikt utbud profilprodukter att välja bland och vi hoppas att du hittar rätt. Om du har bestämt sig för att använda profilprodukter för att locka till dig fler kunder eller för att helt enkelt ge någonting till anställd personal, spelar ingen roll. Utbudet är stort och det finns någonting för alla. Till skillnad mot tidigare är det också fullt möjligt att inhandla profilprodukter i mindre volymer vilket kan locka både små och störa företag.