Att tänka på när du anlitar flyttstädning i Örebro

Örebro är en av Sveriges större städer, och det finns således ett ganska stort urval av städfirmor att välja mellan. Som alltid när man köper en städning, finns det ett par saker som är bra att tänka på. När det gäller just flyttstädning bör man vara mycket noga med vad som ingår för priset. Det gäller att bostaden lämnas över i ett gott skick till den som ska in i den efter dig.

Det här måste göras

För att den som flyttar in efter dig ska finna bostaden i ett acceptabelt skick, finns det en rad olika saker som behöver göras. Det är saker som man kanske inte gör särskilt ofta i sin vanliga hemstädning. Hit hör till exempel att frosta av och rengöra frysen, rengöra ugnen, rensa golvbrunnar, torka vid ventilation och rengöra ordentligt kring vitvaror – även där man inte ser.

Något som även måste fixas är att ta bort tavelkrokar, skruvar och spikar i samtliga rum, samt återställa eventuella hål. Vid fönsterputsningen ska det rengöras både på utsidan, insidan och emellan glasskivorna. Finns det persienner, så ska dessa rengöras.

Hitta rätt firma för din flyttstädning

Som nämnt i inledningen av den här texten, finns ett ganska stort urval av städfirmor i Örebro att ta kontakt med. Det bästa är att prata med flera och ge din uppdragsbeskrivning till dem. Låt dem återkomma med en offert, så kan du jämföra vad det kommer att kosta. De flesta ger ett pris efter RUT, men det bör framgå vad det kostar utan det också.

Genom att söka på nätet på fraser i stil med ”flyttstädning i Örebro”, ”städhjälp flytt Örebro”, kan du hitta flera firmor att ta kontakt med. Titta på recensioner och omdömen, och be gärna firman om referenser innan arbetet påbörjas.

Garantier?

Många städfirmor i Örebro har en ”nöjd kund-garanti”. I praktiken innebär detta att de ska åtgärda problem med städningen, som gör att kunden inte blir nöjd – helt enkelt. Men det är viktigt att titta på hur länge garantin gäller. Är det bara ett fåtal dagar, är det lätt att den går ut utan ens vetskap.

En skriftlig garanti är att föredra. Givetvis är det viktigt att ha papper på allt – speciellt när det gäller större affärer. Lycka till!